03 June 2008

huwaaa..kembara ku di rampok! (23 Aug 06)

on d way balik dr gym around 10pm,sambil jln n borak2 dgn margaret aku teok pintu kembara aku(opss..kembara company sebenarnye..hehe..) terbukak...alamak,aku terlupa tutup ke tadik. terus aku melompat bukak pintu, teok radio still ada lg..fuh lega! haiyak!! baru teringat bag kerja aku sorok kat belakang kembara tu.bukak pintu belakang, dgn frustnye aku teok bag tu da takde..confirm kena curik..arghhh..dalam bag tu ada mcm2 benda penting plak tu.laptop,PDA,cheque book,buku bank,work's diary,cash money semua dlm bag tu..and yg paling penting skali,passport akuu.......huwaaaaaaa......baru je buat 3 minggu lepas..

then terpaksa lah pergi buat report kat balai polis usj8 tuh. polis ckp pencurik ni ada detector yg bley kesan kat dlm kereta ada laptop/handphone, wlaupun kite sorok bwh seat ke,kat trunk belakang ke..dorang still bley detect..cis..cis...semakin maju la penjenayah sekarang..updated sungguh dlm teknologi ICT..satu lagi anjakan paradigma dlm dunia jenayah nih..

then afta siap report kat usj8, kena plak pegi balai SS15 plak. ACP nak soal siasat sket..huh mcm la kes besar..terasa mcm citer CSI plak..eheh.da la kul 12 da time tuh..janji kul 12, kul 2 pagi baru bley jumpe ACP tu..giler la..tapi best gak lepak dlm balai tu, mcm2 kes bley dgr masa lepak 2 jam kat situ..ada kes budak skola bergadoh,then ada couple report kena ugut bunuh dgn housemate dorang,ada kes sorang perempuan report x-husband kacau dia walaupun da dpt perintah mahkamah..hish mcm2 kes ada..

it's a bit weird bila bag kerja takde,mcm takyah kerja rasanya..tp aku still bersyukur la,dorang ambik bag je..tak ambik dgn kereta sekali.yg aku plak,mcm mana bley lupa nak keluarkan passport tu and simpan kat rumah..to those pencurik...what goes around,comes around.(lagu sepultura nih =P).


No comments: